Будуй всупереч: інноваційна Academy DTEK за 6 місяців

Студія Sergey Makhno Architects розповідає, як розробляла дизайн інтер’єру для бізнес-платформи Academy DTEK, котра спеціалізується на корпоративній освіті.

Далі в матеріалі про те, як команда студії надавала нового сенсу простору площею 3 234 кв. м, розташованому в столичному UNIT.Сity.

What we needed to do

Влітку 2018 року Сергій Махно і команда вперше зустрілись на об’єкті з представниками Academy DTEK оцінити ситуацію.

За зведення нового корпусу в українській Кремнієвій долині UNIT.Сity взялася будівельна компанія KAN. Коли влітку 2018 року Сергій Махно і команда вперше зустрілись на об’єкті з представниками Academy DTEK, були готові тільки чотири поверхи з шести. Сергій, при всьому своєму оптимізмі та енергійності, виносить вирок: «Рік і не менше». На що клієнти відповідають: «У нас відкриття через 6 місяців. Півроку і ні дня більше».

Клієнт звик до глобальних рішень, а ми звикли до викликів. Дизайн-проект мав перегукуватися із цінностями компанії, бути екологічним і зносостійким (прохідність за рік — 200 тисяч студентів). Аудиторії мали бути мобільними та могли адаптуватися під різні завдання й кількість слухачів. Щоб не набридали через тиждень і вчитися було в кайф. І, нагадаємо, вмістити все це треба було в 6 місяців.   

What we really did

Ми нескромно вважаємо, що природа — наш головний співавтор, а вона — найталановитіший із архітекторів у всі часи. Проект інтер’єру планували як її продовження. Так, ніби інтер’єр створювала вона сама, але за умови, що їй доступні новітні енергоефективні технології.

Ми щиро віримо, що енергія простору — одна з найпотужніших. Якщо інтер’єр відповідає поставленим завданням, якщо він цілісний — йому не залишається нічого крім «заряджати».

Минаємо скляний фасад будівлі, що в сонячну погоду вкривається рум’янцем — вікна покриті червоною плівкою, задуха будівництва навколо — UNIT.Сity продовжує активно рости. Карусельні двері ніби розпинають важку водну масу і ми — у прохолодному, життєдайному підводному царстві. Великоформатна плитка на підлозі — крок водною гладдю. Так, ви можете ходити по воді — все, що ви можете уявити, можна втілити в життя. Хол академії звеличує людину, її характер і волю.

Інтер’єр досить насичений: вертикальні сади міряються величністю з дерев’яними панелями на стінах, led-стрічки поспішають дзеркальною стелею, світлова скульптура намагається пробитись на 2-й поверх, а за стійкою рецепції вирушили в плавання керамічні човники — авторська плитка від Sergey Makhno Architects. Але з тим дизайн непомітний, не відволікає увагу — бо головною тут залишається людина.

Поряд із зоною рецепції  розташувалася бібліотека-коворкінг. Великі вуха авторських крісел Elephants від Sergey Makhno Architects сумлінно захищають особистий простір, але не відрізають від зовнішнього світу. Вікна до стелі та скляні світильники від Expolight — світлу тут є де розгулятися. Металева хвиля стіни і гладенькі камінці на узбережжі.

Також на першому поверсі розташувалася кав’ярня з виходом на терасу. Під стелею тут розкинувся дзен-сад — поміж розмаєм квітів сіють тепло авторські керамічні лампи Crust. За філіжанкою кави тут можна непомітно медитнути та очистити свідомість для майбутніх справ і знань.

На другий поверх ведуть сходи, зашиті в метал і дерево — об’єднуючі елементи всього простору. Листи нержавіючої сталі товщиною 0, 8 мм — про гнучкість, без якої сучасний світ – непосильна ноша.

І знову хвиля свіжості — блакить, золото пісків і десятки сонць. Перша аудиторія — Excellence (у назвах відображені цінності компанії). Підвісні латунні балки на стелі спрямовують до цілі, колони – як символ досвіду. Спокійний темно-сірий і вічно молодий чорний.

Аудиторія поруч — Openness — це відкритість до змін. У сонячний день напівпрозора повітряна кімната заливається повінню червоного світла.

У цьому проекті вперше в Україні було інтегроване комплексне управління і автоматизація простору з використанням технології Crestron. Рішення втілила українська компанія D8. На виході маємо єдину інтелектуальну систему, яка дає можливість керувати просторами як локально, так і через Інтернет.

Далі по коридору — мобільна аудиторія Unity. Завдяки шумоізоляційним шторам вона може ділитись на дві менші або ж об’єднуватися в одну велику. Завдяки автоматизації Crestron режим обирається в один дотик і система управління сама розуміє, яке джерело для проведення презентації підключене та в якій частині буде проводитися захід. З меблями також все просто. З мобільними конструкціями від Stalkon змінити розсадку у будь-якій із аудиторій можна за 5 хвилин однією рукою.

На стіні — авторська плитка Tetrapod, власниця Red Dot Award-2017. Дизайн натхненний кількатонними бетонними конструкціями, що захищають берег від руйнівних хвиль. Один Tetrapod мав сміливість виділитись і тепер його всі намагаються доторкнутись, нам навіть довелось додатково покривати його захисним шаром.

Найбільша аудиторія — Big Idea — для великих справ. Мобільні внутрішні стіни можуть змінювати простір до непізнаваності. Вдале зонування — запорука ефективного навчального процесу.

Керувати «сонцем», принаймні штучним, також можливо. Встановлюєте потрібний рівень освітлення і решту залишаєте автоматизованій системі управління: вона відкриє/закриє штори, збільшить/зменшить освітлення та сфокусує увагу на важливому.

Поруч ще одна кав’ярня і блакить, блакить. Підлогою і меблями також, до речі, можна перекусити. Вони покриті сучасним екологічним матеріалом Forbо, виробники якого сміливо заявляють, що матеріал настільки безпечний, що його можна їсти.

Тут — в аудиторіях Professionalism та Responsibility — головною складністю і викликом є відмова від складних дизайнерських рішень на користь простору, в якому відчуватимеш себе тією зміною, яку зараз так потребує світ.

Екзаменаційні кабінети виконані за європейськими вимогами. Не спишеш, ні. І це, в першу чергу, виховує повагу до себе.

Кольори природні, але не бляклі. Гама насичена — від помаранчевого і блакитного до салатового. Щоб око не нудьгувало, а простір як можна довше здавався незвіданим.

Хороший інтер’єр — це передусім про функціональність і комфорт. Тут максимум світла, свободи рухів і рішень.

Хороший інтер’єр — це геометрія і ергономіка, про яку не задумуєшся. Коли знаходишся в академії — ніби прогулюєшся сторінками книги, де в кожному розділі — свій головний герой, а в фінальній сцені всі зустрічаються заради спільної справи.

Хороший інтер’єр дає енергію розвитку.

Details

Авторські світильники від Сергія Махно — це світло, що йде з-під землі та сіє тепло попід стелями. Виконані в обмеженій кількості, однією людиною для іншої, у власній керамічній майстерні. Полюблені тисячами прихильників під час дебюту студії на найбільшій виставці дизайну в світі — iSaloni — у квітні 2019 року.

Щоб студенти і викладачі могли зосередитися на навчальному процесі на 100% і не відволікатися на вирішення проблем з обладнанням, у кожній аудиторії є прямий зв’язок зі службою підтримки. Натискаєш потрібну кнопку на сенсорній панелі і миттєво отримуєш зв’язок із технічною службою, яка дистанційно діагностує та вирішує проблему. А всю інформацію, що була записана на інтерактивній дошці, система оцифровує і зберігає у зручному форматі.

Про енергозбереження також подбали. Для економії електроенергії у прохідних зонах вбудовані датчики руху, не задіяні аудиторії можна переводити в еко-режим. А в кінотеатрі — давньої мрії команди — звук як на Каннському кінофестивалі.

Ні, це не драконячі яйця. Це наша плитка Flapjack, ще одна власниця Red Dot Design Award-2017. Вона не літає і не дихає полум’ям, але здатна заворожувати погляди. Улюблене місце для селфі всіх відвідувачів.

Tags:

ТЕБЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Вийшов тизер екранізації «Миколи Джері» Івана Нечуя-Левицького

На YouTube презентували тизер екранізації повісті Івана Нечуя-Левицького «Микола Джеря». Режисером стрічки «Джеря» виступила Ірина Правило, а оператором-постановником – Сашко ...

Рождественская сказка о драконе в рекламе John Lewis

Огнедышащий дракон, который жжет и пепелит, был темой 2019 года. И сеть супермаркетов John Lewis напоследок тоже решила приобщиться к ней.

Где находятся лучшие аттракционы мира для детей?

Австралийская страховая компания составила своеобразные карты для каждой части света, обозначив на них места, которые наверняка будут интересны детям.