Спікер і гостя Форуму Креативних Індустрій Роза Санчес – відома в Іспанії та Європі актриса та хореограф. Вже довгий час мисткиня працює з мультидисциплінарними та мультимедійними проектами, намагаючись поєднати традиційні творчі прийоми з найсучаснішими технологічними рішеннями.
Художній керівник і засновниця Konic thtr & lab. Kònic це інноваційний проект, який досліджує через мистецтво проблеми та можливості, які забезпечують впровадження нових технологій у нашому повсякденному житті.
Ми задали пані Розі декілька запитань, на які вона люб’язно погодилася відповісти.
Ви займаєтеся диджиталізацією культурно-мистецьких проектів. Що на ваш погляд важче: розробити цей проект, чи просунути його, донести його до аудиторії?
– Щоб розробити достойний проект, сьогодні потрібно мати певний ресурс. З іншого боку, просування проекту, особливо пошук нових аудиторій потребує навичок. І ці навички потрібно постійно оновлювати. Адже в креативному культурному секторі діє надто багато гравців. І всі прагніть зробити свій продукт цікавим для споживача. Ця конкуренція постійно вимагає від нас пошуку нових способів, нових навичок, нових шляхів, і цей процес не можна зупиняти. Зупинка в креативі – це смерть.
Чи не могли би Ви детальніше розповісти, про нові креативні навички, які ви використовуєте в просуванні Ваших проектів?
– Якщо ми говоримо про просування, наприклад, музеїв, ми завжди шукаємо специфічних, незвичайних кураторів, які не лише розуміють вся способи архівації та диджиталізації музейних експонатів, але й вміють донести інформацію до потрібної аудиторії. Пошук таких непересічних комунікаторів – теж креативний процес. Пошук талановитих інженерів, які належним чином побудують та налагодять процеси диджиталізації.
В театрі – свої особливості. Дотепер театри дуже мало присутні в інтернеті, вони дуже мало використовують нові технології. Тому сьогодні більшість театрів відчуває суттєві комунікаційні проблеми з новими поколіннями перш за все. Тому театрам життєво необхідні професіонали, які здатні налагодити ефективне оснащення театрів сучасними комунікаційними інструментами і технологіями, дати в руки жерців Мельпомени потужну найсучаснішу комунікаційну зброю.
От і виходить, що будь який креативний проект починається з формування команди. Бо в центрі будь-якого найсучаснішого технологічного рішення стоять і будуть стояти люди.
Де ви знаходите таких цінних професіоналів: шукаєте через кадрові агенції чи готуєте самі?
– Ми застосовуємо обидва варіанти: і шукаємо, і навчаємо.
На Ваш погляд, чи важко диджиталізувати Лопе де Вега?
– Якщо ви маєте на увазі тексти – проблем нема, це вже давно зроблено. А що стосується вистав, постановок… Чому б і ні? Все залежить від інтерпретації, від режисерського бачення. Якщо якийсь сміливий режисер спробує створити цифрову «Собаку на сіні» або бодай виставу з цифровими ефектами – це може бути і геніально, і нудно, і феноменально захоплююче, і бездарно. Але причина в жодному випадку полягатиме не в технологіях….
Як ви оцінюєте змістовне наповнення і атмосферу Форуму Креативних індустрій?
– Враження виключно позитивні. Дуже вразила велика кількість локацій, в кожній з котрих проходять незмінно цікаві і змістовні виступи. Вся атмосфера Форуму підтвердила мої враження про Україну взагалі як про країну що стрімко розвивається.
З ваших виступів на Форумі ми отримали дуже багато цікавої і корисної інформації. А що Ви знайшли для себе корисного і цікавого на Форумі?
– У мене склалося враження, що перший і другий поверх на Форумі – це абсолютно різні світи. На першому поверсі презентувалися дуже цікаві і змістовні проекти, а других поверх був відданий для живих дискусій, і я бачила і розуміла, наскільки ці дискусії потрібні і професійній спільноті, і суспільству загалом. Таке неочікуване «зонування» для мене було дуже цікавим та повчальним. Але мені здається, що якби вдалося поєднати ці два поверхи, креативна синергія на Форумі спостерігалася б ще більш яскраво.
Питання ставив Олексій Фурман